Μοτοσικλέτα RG Evolution BK 1R 2016

Πέμπτη, Αύγουστος 25th, 2016 No Commented

DSCN5706

Παρουσιάζουμε την διπλή Παγκόσμια Πρωταθλήτρια για το 2016!

Με τη βοήθεια του Στέλιου Χατζόπουλου βουτάμε στα άδυτα της Παγκόσμιας Πρωταθλήτριας για το 2016! Πάρτε βαθιά ανάσα και πάμε να κάνουμε μακροβούτι!!

Φέτος κατάφερε και πήρε το Παγκόσμιο στην κατηγορία Superbikes, στα χέρια του Γάλλου Antoine Brunet, με τον ίδιο τον Miky Repetati να παίρνει τη δεύτερη θέση, ενώ στην κατηγορία Stock, ο Ιταλός Fabio Tosti κατέκτησε τον τίτλο με ίδια μοτοσικλέτα.

Η νέα μοτοσικλέτα της RG παρουσιάστηκε στις αρχές του 2016, αντικαθιστώντας την τελευταία των RG Evo Lipo, την 5R, φέρνοντας αρκετές αλλαγές και βελτιώσεις πάνω στο μέχρι τότε υπάρχον μοντέλο.

Κατ’ αρχήν, εμφανισιακά, καταργούνται τα κόκκινα ανοδιωμένα εξαρτήματα, για χάρη των μαύρων, ενώ στην καλύτερη συμπεριφορά στην πίστα συμβάλλει και το νέο, πιο αεροδυναμικό fairing, που ταιριάζει και στις nitro μοτοσικλέτες της εταιρίας.

Ο ιδιοκτήτης της RG, Miky Repetati, μας πλησίασε στο Παγκόσμιο, στη Λειψία και μας εξέπληξε με την προσφορά του: Πάρτε μια μοτοσικλέτα μαζί σας να τη δοκιμάσετε για όσο καιρό θέλετε!

Οπότε… φέραμε μαζί μας από το Παγκόσμιο την διπλή Παγκόσμια Πρωταθλήτρια. Λίγο σπαζοκεφαλιά αποδείχθηκε το… έξτρα βάρος που έπρεπε να κουβαλήσουμε αεροπορικώς από τη Γερμανία, αλλά τελικά τα βολέψαμε όλα περίφημα!

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν δύο ή τρεις μοτοσικλέτες ικανές για Παγκόσμιο τίτλο αλλά και εθνικές διακρίσεις, στον κόσμο. Η φιλοσοφία κατασκευής τους είμαι παρόμοια σε πολλά πράγματα, όπως για παράδειγμα, τη δυνατότητα για επίτευξη των μεγαλύτερων δυνατών κλίσεων. Είναι γνωστό σε όλους ότι για να πετύχεις ταχύτατους γύρους θες δύο πράγματα: Μεγάλες κλίσεις στις στροφές και σταθερότητα και συνέπεια στην οδική και οδηγική συμπεριφορά. Υπάρχουν δε, δύο σύγχρονες «σχολές» οδήγησης: Η μία είναι με «χαστούκια» και drift και η άλλη είναι η «σχολή» της στρωτής οδήγησης. Κάποιες εταιρίες εστιάζουν προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση. Η RG BK 1R είναι ακόμα «καλύτερη» σε αυτό τον τομέα. Μπορείς να την οδηγήσεις με πλαγιολισθήσεις, αλλά μπορείς να την οδηγήσεις και με γραμμές. Άσχετα από το οδηγικό σου επίπεδο, η BK 1R οδηγείται όπως ακριβώς θέλεις εσύ.

Τεχνικά

Η μοτοσικλέτα έρχεται από το εργοστάσιο συναρμολογημένη και ελεγμένη, έχοντας μάλιστα και τα σωστά λάδια και ελατήρια στο πιρούνι, το αμορτισέρ και το steering damper. Σε συζήτηση που είχαμε στο Παγκόσμιο με τον Miky, μας αποκάλυψε ότι πρακτικά κάνουν ελάχιστες ρυθμίσεις ή αλλαγές στις μοτοσικλέτες τους, στη διάρκεια των αγώνων. Οι αλλαγές αφορούν πρακτικά μόνο το γενικότερο «μαλάκωμα» των ηλεκτρονικών ρυθμίσεων στην τηλεκατεύθυνση, σε περίπτωση βροχής ή μειωμένης πρόσφυσης. Φυσικά, χρησιμοποιούν και τα αντίστοιχα ελαστικά, κατά περίπτωση. Στη Λειψία, φέτος, όλοι οι οδηγοί χρησιμοποίησαν τα GRP R2 με 4 βαρίδια ανά τροχό στο βρεγμένο και τα GRP M3 (supersoft) στο στεγνό. Να επισημάνω εδώ, ότι η επικοινωνία με το εργοστάσιο, με τον ίδιο τον κατασκευαστή δεν γίνεται απρόσωπα, αλλά άμεσα και αποτελεσματικά. Ακόμα και video μας έχει στείλει για να μας δείξει πώς να κάνουμε κάτι, μέσω του internet! Φυσικά, αυτό ισχύει σε μεγάλο βαθμό και με τις άλλες δύο εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο των αγωνιστικών μοτοσικλετών.

Το πλαίσιο, όπως και τα υπόλοιπα στοιχεία της μοτοσικλέτας είναι φτιαγμένα από carbon εξαιρετικής ποιότητας, τέλεια κομμένου και τρυπημένου, ενώ τα αλουμινένια μέρη είναι ανοδιωμένα σε μαύρο φέτος, όπως είπαμε. Η ποιότητα κατασκευής ξεχειλίζει, για να χρησιμοποιήσω ένα κλισέ, από όλη την κατασκευή.

Πιρούνι

Ξεκινώντας από μπροστά, το πιρούνι έχει εύκολη ρύθμιση της προφόρτισης, η οποία γίνεται στο πάνω μέρος, με τη χρήση ενός ειδικού εργαλείου της RG (έξτρα) και με μια ματιά φαίνεται εξωτερικά.

Στο κάτω μέρος του, το πιρούνι είναι κομμένο λοξά, βοηθώντας και αυτό στις μεγάλες κλίσεις, ενώ η στήριξη του άξονα του τροχού γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι αδύνατον να ξεβιδωθεί ο μπροστινός τροχός.

Το πιρούνι στηρίζεται σε ανοδιωμένες πλάκες, ενώ ό ελαφρωμένος λαιμός γυρίζει σε μεγάλα ρουλεμάν και χρησιμοποιεί το σύστημα crashback με ένα πολύ σκληρό ελατήριο για να μεταφέρει τα φορτία από τις προσκρούσεις στο σκελετό.

Το steering damper είναι ποιοτικό και δεν χάνει τα λάδια του εύκολα. Αυτό το έχουμε διαπιστώσει ήδη από τη χρήση της RG Evo Nitro που έχει ο Γιώργος Βασιλειάδης εδώ και σχεδόν ένα χρόνο. Η στήριξή του στην πάνω πλάκα μπορεί να γίνει σε 8 θέσεις.

Πλαίσιο – ψαλίδι

Ο σκελετός αποτελείται από τέσσερα κομμάτια carbon τα οποία είναι δεμένα μεταξύ τους με τέτοιο τρόπο που τον καθιστούν πλήρως άκαμπτο. Στην προσπάθειά της να διατηρήσει τη μοτοσικλέτα όσο το δυνατόν στενότερη, η RG έχει στενέψει το χώρο του servo του τιμονιού, ώστε να μη μπορεί να χρησιμοποιηθεί συνηθισμένο servo πλάτους 20mm, αλλά ένα πλάτους 15mm. Ο χώρος για τα ηλεκτρονικά είναι επίσης στενότερος, φυσικά, αλλά μπορεί να χωρέσει ένα οποιοδήποτε σύγχρονο ESC, μαζί με τον ανεμιστήρα του και τις καλωδιώσεις.

Το μοτέρ στηρίζεται στο πλαίσιο με το σύστημα clamp, δηλαδή δεν βιδώνει στο μπροστινό του μέρος, αλλά περικλείεται από μια αλουμινένια κατασκευή και σφίγγεται στην περιφέρειά του. Η απόσταση των γραναζιών spur και pinion ρυθμίζεται ξεχωριστά, με αποτέλεσμα όταν βγει το μοτέρ για συντήρηση, να μην χαλάει η σύζευξη των γραναζιών!

Η μπαταρία που θα χρησιμοποιηθεί είναι φυσικά Lipo 2 στοιχείων, hardcase, όπως στα ηλεκτρικά touring. Η θέση της μπαταρίας ρυθμίζεται σε τρεις θέσεις, αλλάζοντας το ζύγισμα της μοτοσικλέτας κατά τη βούληση του οδηγού και ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν στην πίστα. Για το δέσιμο της μπαταρίας στο σασί υπάρχουν τρία σημεία στα οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ταινία, όπως στα ηλεκτρικά touring.

Το γρανάζι spur είναι ομόκεντρο με το μπροστινό pulley του ιμάντα μετάδοσης και εδώ έχουμε άλλη μια καινοτομία της RG: Ο ιμάντας έχει μεταφερθεί στη δεξιά πλευρά του σασί, ακριβώς πίσω από το spur. Μια και ο άξονας του spur εκτελεί και χρέη άξονα του ψαλιδιού, τα φορτία που διαχειρίζεται έχουν ομαλοποιηθεί στο έπακρο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η μοτοσικλέτα παραδίδεται με μπροστινό φρένο, το οποίο αποτελείται από carbon και αλουμινένια δαγκάνα και ατσάλινο δίσκο, σχήματος wave. Η ενεργοποίησή του γίνεται με τον «κλασικό» τρόπο: Σέρβο στο πλαίσιο και συρματόσκοινο το οποίο περνάει μέσα από τον άξονα του πιρουνιού.

Στο πλαίσιο υπάρχουν δύο θέσεις για σέρβο φρένου: Η μία, στα αριστερά, μπορεί να δεχθεί ένα σέρβο σαν του τιμονιού (15Χ35mm) και η άλλη, στα δεξιά, ένα micro servo διαστάσεων 23Χ12mm. Μια και το συρματόσκοινο κατεβαίνει προς το σέρβο του φρένου από το κέντρο της μοτοσικλέτας, η χρήση είτε της μιας πλευράς είτε της άλλης, δεν αλλάζει το ζύγισμα της μοτοσικλέτας!

Η στήριξη του αμορτισέρ ρυθμίζεται σε 4 θέσεις στο πλαίσιο και σε άλλες 4 στο ψαλίδι.

Το ψαλίδι, όπως είπαμε, έχει τον άξονά του ομόκεντρα με το spur. Αποτελείται από αλουμινένια και carbon εξαρτήματα, παρέχοντας και τεντωτήρα για τον ιμάντα. Υπάρχουν δε, εναλλακτικά carbon πλαϊνά, η χρήση των οποίων μπορεί να μεταβάλει το μεταξόνιο. Το πίσω pulley είναι μικροσκοπικό, με στόχο να μην έρχεται ποτέ σε επαφή με την άσφαλτο, ακόμα και σε περίπτωση που η μοτοσικλέτα τουμπάρει και συρθεί στην άσφαλτο.

Η RG συνεργάζεται στενά με την εταιρία ελαστικών GRP, και έτσι έχει σχεδιάσει τη μοτοσικλέτα ώστε να μπορεί να χρησιμοποιήσει τα ελαστικά της, χωρίς τη χρήση ενδιάμεσων «ακτίνων» carbon. Τα ελαστικά με τα οποία παραδίδεται η BK 1R είναι τα GRP Μ5.

Η μοτοσικλέτα παραδίδεται σαν συναρμολογημένο κιτ, μαζί με scratchbars, λεξαν αναβάτη και fairing, ζαντολάστιχα GRP και μπροστινό φρένο.

Δύο σημεία έχουμε να προσάψουμε στο fairing, ή μάλλον στον αναβάτη! Η σχεδίασή του τον κάνει να δείχνει μικρότερος από την κλίμακα, ενώ το σήκωμα της μοτοσικλέτας από τα πλευρά του αναβάτη δυσχεραίνεται από την επίπεδη σχεδίασή του.

Για να λειτουργήσει χρειάζεται ένα (ή δύο, αν χρησιμοποιήσετε το μπροστινό φρένο) servo. Η εταιρία προτείνει το Savox 1250, αλλά μπορεί να μπει οποιοδήποτε servo με μέγεθος 15Χ35. Για το φρένο, ένα ίδιο Savox 1250, ή ένα mini σαν το Savox 0256, διαστάσεων 23Χ12.

Επιπλέον, ένα μοτέρ τύπου 3650 brushless και αντίστοιχο ESC. Δεν παρέχεται βάση (stand) για το ράφι σας (υπάρχει στα έξτρα) και θα χρειαστεί ακόμα το ειδικό εργαλείο ρύθμισης της προφόρτισης, όπως είπαμε πιο πάνω.

Η τηλεκατεύθυνση που θα χρησιμοποιηθεί πρέπει να είναι τρικάναλη και να έχει οπωσδήποτε μίξη στο μπροστινό φρένο, αν αποφασίσετε να το αξιοποιήσετε.

Μιλώντας για ένα καθαρά αγωνιστικό όχημα, όμως, δεν μπορώ να φανταστώ ότι δεν θα μπει η καλύτερη τηλεκατεύθυνση που διαθέτει ο οδηγός.

Η μοτοσικλέτα ήδη ετοιμάζεται για να τη δοκιμάσουμε στην πίστα «μας», την FRT, πολύ σύντομα! Προς το παρόν, θα χρησιμοποιηθούν τα ηλεκτρονικά της κατηγορίας Stock του Παγκοσμίου, τα οποία έχουμε (μοτέρ 3215kv, ESC 45A φουλ αδιάβροχο) καθώς και οι δικές μας μπαταρίες LRP 7500.

Μια και έχουμε την άδεια του Miky Repetati να την δοκιμάσουμε, θα την τρέξουμε και στον αγώνα μας, στις 24-25 Σεπτεμβρίου!

Διαβάστε σχετικά:

Comments are closed.