RC Bikes Words 2012 – DAY 4

Παρασκευή, Αύγουστος 31st, 2012 one Commented

Τελαυταίο report από τον Στέλιο πριν επιστρέψει στα πάτρια εδάφη…

 Κυριακή 26 Αυγούστου, ημέρα 4η

Είμαι ήδη εκτός του Παγκοσμίου, από χτες, αφού μια στούκα στην απολύτως τελευταία στροφή του τελευταίου γύρου με έριξε στην 4η θέση και δεν προκρίθηκα για τον ½ τελικό για 7 δευτερόλεπτα. Είδα και το video που μου τράβηξε η φίλη του Παγκόσμιου Edi Winter, η Alex, ειδικά για μένα, όπως είπα και στην προηγούμενη αναφορά μου.

Πολλοί οδηγοί χρησιμοποιούν ένα spotter από κάτω τους, στα πιτς, σαν μηχανικό, ώστε αφενός να τους προειδοποιεί για τυχόν στούκες που γίνονται μπροστά τους και εκτός οπτικού πεδίου τους, αλλά και να τους ενημερώνουν για την κατάταξη. Ισως θα έπρεπε να γυρέψω από τον Simon Lancaster να μου γυρίσει τη χάρη, που του έκανα spotting στο δικό του δεκάλεπτο και να με «οδηγεί». Απ’ την άλλη, τώρα που το ξανασκέφτομαι, θα ήμουν ακόμα πιο νευρικός με τη σκέψη μου στο «μην πέσεις» και πιθανότατα θα είχα ακόμα περισσότερες στούκες. Το motto του Παγκοσμίου φέτος, για μένα, ήταν «don’t crash, and if you do, do it as close to a marshal as possible» κάτι που δεν… τήρησα!!!

Οι τρείς πρώτοι πάνε παραπάνω, δηλαδή τρέχουν και την Κυριακή στον ½ τελικό και οι δέκα καλύτεροι από αυτούς εντέλει προκρίνονται για τον Α τελικό. Ελεγα πέρσι ότι είναι μεγάλη η χαρά να μπορείς να τρέξεις και την Κυριακή, αλλά τούτη τη φορά απλά τα χέρια μου μού φταίνε και τίποτε άλλο. Το μηχανάκι ήταν εξαιρετικό, ίσως σε τελική ανάλυση να παραμάκρυνα το γρανάζωμα (81/28 από 87/30, δηλαδή FDR 7.2 από 7.5), αλλά, ακόμα κι έτσι, ήταν γλυκύτατο στις αντιδράσεις του και πραγματικά δε με προβλημάτισε ποτέ. Οι τελευταίες αλλαγές που έκανα ήταν στα ελατήρια (πορτοκαλί μπρός και πίσω), συμπτωματικά επίσης πορτοκαλί ελατήρια στα αμορτισεράκια του τιμονιού, ακόμα περισσότερη μείωση στην κίνηση του πιρουνιού δεξιά – αριστερά, χάρη στο μεταποιημένο κάτω στήριγμα που μου χάρισε ο Fredrik Von Elling: Εξαφανίστηκε και η τρελλή φθορά του μπροστινού ελαστικού στο όριο του πέλματος καθώς και η τάση να μένει στριμμένο το τιμόνι στην έξοδο της στροφής! Τελικό αποτέλεσμα για μένα η 22η θέση γενικής στην κατηγορία Stock, ανάμεσα σε 32 συμμετοχές.

Οπότε, την Κυριακή αποφάσισα να τραβήξω πολλές φωτό (περίπου 1000 τράβηξα!) και πολλά video (14 βγήκαν, όλα στο Youtube, δείτε links στο τέλος).

Η μέρα ξεκίνησε αρκετά ζεστή, όχι όσο τις προηγούμενες μέρες, με ένα αισθητό αεράκι να γλυκαίνει την κατάσταση και εμφανώς λιγότερη υγρασία. Μιλώντας για τον καιρό, πρέπει να πω ότι εκ των υστέρων ότι πληροφορήθηκα από άλλους αγωνιζόμενους ότι οι θερμοκρασίες έφτασαν και τους 43 υπό σκιάν τις προηγούμενες μέρες!

Ξεκινούν οι πρώτοι ½ τελικοί των 2 σειρών Α και Β, από τις 9 η ώρα περίπου. Κατά τις 10 περίπου ο ουρανός σκοτεινιάζει και εν ώρα αγώνα αρχίζει να ρίχνει καρέκλες ενώ οι αστραπές από πάνω δίνουν περισσότερο… φως στη μουντή μέρα!

Σύσκεψη των Team Managers, όπου αποφασίζεται να συνεχιστεί Wet Race αφού δοθεί χρόνος στους οδηγούς για προετοιμασία (αδιαβροχοποίησης ή προετοιμασίας wet bike, που πολλοί έχουν φυσικά!). Εγώ ουδέτερος, αφού δεν τρέχω πλέον, συν το ότι είμαι μειοψηφία σαν αριθμός εκπροσωπούμενων οδηγών.

Ολοι ψάχνουν καινούρια ζαντολάστιχα για να χρησιμοποιήσουν στο βρεγμένο, αφού με τέτοια, ακόμα και slick, έχεις πολύ καλή πρόσφυση. Και φυσικά, όλοι βάζουν τα μακρύτερα scratchbars που μπορούν, ώστε να μειώσουν τις κλίσεις. Οι χρόνοι των SBK πέφτουν από τα 22 στα 27-29 δευτ. και των Stock στα 32-35…

Από τις 11 ως τη μια, το ιερό διάλειμμα των Ιταλών, ενώ ο καιρός καθαρίζει σιγά-σιγά και η πίστα αρχίζει να στεγνώνει.

Στους τελικούς των Stock ο Γάλλος πιτσιρικάς Antoine Brunet καθαρίζει πολύ γρήγορα το τοπίο, κερδίζοντας σχετικά άνετα αλλά και με απίστευτα ήρεμο οδήγημα τα 2 πρώτα σκέλη. Να θυμίσω ότι ο Brunet κέρδισε και το Warm Up. Ο Γερμανός Marc Lutz είναι δεύτερος και τις 2 φορές, αλλά μισό γύρο πίσω. Ο Andrea Selva από το San Marino κερδίζει το τρίτο δεκάλεπτο, στο στεγνό αυτή τη φορά.

Στην κατηγορία Superbikes τα 2 πρώτα δεκάλεπτα του Α τελικού γίνονται εναλλάξ με τα δεκάλεπτα της Stock, φυσικά σε πίστα που στεγνώνει ακόμα.

Ο Ισπανός προηγούμενος Παγκόσμιος Πρωταθλητής Mario Lopez χρησιμοποιώντας ένα «αρχαίο» όπως το χαρακτήρισε Novak Velociti 5.5T κερδίζει τα 2 πρώτα δεκάλεπτα, αλλά όχι και τόσο άνετα. Ο Γερμανός πιτσιρικάς Stefan Polydor τρέχει με δανεικό wet bike, από τον αυστριακό Bernhard Renner, ένα SB-5 RTR με μόνη αλλαγή πίσω ψαλίδια carbon με τεντωτήρα) και για αρκετά λεπτά οδηγεί το πρώτο δεκάλεπτο, μέχρι που υπέκυψε στον Lopez, τερματίζοντας λίγο πίσω του στη δεύτερη θέση. Ο Edi Winter έχει προβλήματα με τα ηλεκτρονικά του, με αποτέλεσμα μια τρελή έξοδο στο συρματόπλεγμα στο τέλος της ευθείας με «πάνω από 100 χλμ την ώρα», όπως λέει ο ίδιος αργότερα… Εγκαταλείπει μετά από 9 γύρους και φεύγοντας παίρνει το μηχανάκι του στα πιτς να δεί τι συμβαίνει. Στο επόμενο δεκάλεπτο, ενώ ετοιμάζεται να στηθεί στην εκκίνηση, ο αλυτάρχης του δίνει εντολή να ξεκινήσει από τα πιτς, αφού περάσουν ΟΛΟΙ από μπροστά του. Ο λόγος για την ποινή είναι ότι το μηχανάκι του δεν πέρασε τεχνικό έλεγχο μετά το τέλος του δεκάλεπτου. Απτόητος, ο Edi, γράφει γρήγορους γύρους, τερματίζοντας στην 7η θέση. Ο Lopez, κερδίζει και το 2ο δεκάλεπτο, έχοντας αρκετή πίεση από μια τετράδα ιταλών με διάφορα μηχανάκια. Ο Stefan (ακόμα με το δανεικό RTR!) εγκαταλείπει από σπασμένο άξονα μοτέρ: Κόπηκε ακριβώς εκεί που βιώνει το γρανάζι pinion!

Στο τρίτο δεκάλεπτο, που όπως και των Stock έγινε μετά τον ημίωρο τελικό των Nitro, σε ζεστή και στεγνή πίστα, οι Ιταλοί δίνουν ρεσιτάλ μάχης και αφήνουν τον (ίσως και αδιάφορο, πλέον!) Lopez στην 4η θέση.

Ο τελικός των nitro γίνεται με ξετουμπαριστές (marshals) ορισμένους από τη γραμματεία του αγώνα. Τη σημαία της εκκίνησης έριξε ο γνωστός και μη εξαιρετέος Pier Francesco Chili! Για περισσότερο από 20 λεπτά στην πρώτη θέση είναι ο νικητής του Warm Up, Simone Nascosti, έχοντας δεύτερο τον νικητή του Concours, Luca Tramelli. Κάπου εκεί, ο Tramelli παίρνει την πρωτοπορία και καταφέρνει να τερματίσει μετά από 66 γύρους, μόλις 11 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Nascosti. Την τριάδα κλείνει ο επίσης Ιταλός Andrea Ottina, γεμίζοντας και το βάθρο με μοτοσικλέτες Nuova Faor.

Λίγο αργότερα γίνεται η απονομή, με τους 10 πρώτους να παίρνουν ένα χειροποίητο πιάτο διακοσμημένο από κάποιο τοπικό καλλιτέχνη. Επίσης, γίνεται η κλήρωση για το κράνος του Simoncelli, το οποίο κερδίζει μια κυρία από τη Σλοβακία.

Παραλειπόμενα

Στις τελευταίες συναντήσεις των Team Managers συζητήθηκαν αρκετά θέματα, μεταξύ των οποίων ετέθη και προβληματισμός όσον αφορά τον έλεγχο της κατηγορίας Stock. Ακούστηκαν παράπονα ότι κάποιοι ήταν περισσότερο…  ίσοι, δηλαδή ταχύτεροι, υπονοώντας παρατυπίες στα μοτέρ, αλλά εδώ που τα λέμε, δεν μου φάνηκε κάτι τέτοιο, παρακολουθώντας τους αγώνες. Εγιναν ορισμένες τροποποιήσεις και διευκρινήσεις στους κανονισμούς:

Το Παγκόσμιο 2014 δόθηκε στη Σουηδία. Η ημερομηνία αναμένεται να ανακοινωθεί. Η πίστα είναι στο Lidkopings, στη νότια Σουηδία, περίπου 150 χλμ από το Γκέτεμποργκ (www.lrck.se).

Ως γνωστόν, το Παγκόσμιο 2013 θα γίνει στην πίστα Stohr Ring, κοντά στο Graz της Αυστρίας. (www.morac-graz.at) Κάθε χρόνο οι ΤΜ αποφασίζουν για το μεθεπόμενο Παγκόσμιο

(μπορούμε να κάνουμε πρόταση για το 2015, στην Αυστρία, του χρόνου!)

Οπτικοί περιορισμοί:

Η εμφάνιση των RC Bikes πρέπει να είναι όσο το δυνατόν ρεαλιστικότερη. Απαγορεύτηκε η χρήση δίσκων-καλυμμάτων στους τροχούς (Προφανώς, αλλά αδήλως, στοχοποιήθηκε το πλαστικό κάλυμμα του πίσω τροχού, που χρησιμοποιεί ο Edi Winter σε όλα τα JABBER).

Πρόσθετα πρόσφυσης:

Η χρήση άοσμων πρόσθετων επιτρέπεται. Η εφαρμογή τους, με την προυπόθεση ότι επιτρέπεται από τη διοίκηση της πίστας, θα γίνεται εκτός των πιτς.

Επιτρέπεται η χρήση 2 ταχυτήτων στα δίχρονα nitro, μόνο σε μοτέρ μικρότερα των 2.11 cc.

Κανονισμός ασφαλείας για όλες τις ηλεκτρικές μοτοσικλέτες: Η μέγιστη τάση ανά στοιχείο στις φορτισμένες Lipo, πρέπει να μην υπερβαίνει τα 4,27V. Η μέτρηση θα γίνεται πριν τον αγώνα.

Αλλαγή στον κανονισμό των ελαστικών:

Τα ελαστικά πρέπει να είναι διαθέσιμα στην αγορά τουλάχιστον 30 μέρες πριν την έναρξη του Warm Up. Ο τίτλος «Ελαστικά» στον κανονισμό, αλλάζει σε «Ελαστικά/Τροχοί», με στόχο να περιληφθούν και ελαστικά που πωλούνται ζανταρισμένα.

Στο πλαινό των ελαστικών πρέπει να αναγράφεται η μάρκα τους, με τη μέθοδο της χύτευσης, εξωτερικά, όπως είναι τα ΡΜΤ σήμερα, ώστε να είναι αναγνωρίσιμα. Δόθηκε υπόσχεση να γίνει η αλλαγή στα Roadies μέσα στο χειμώνα.

Νέα κατηγορία στο Παγκόσμιο:

Προτάθηκε να συμπεριληφθεί η κατηγορία ¼ Supermoto στο Παγκόσμιο, αλλά καταψηφίστηκε.

Μέγεθος τεπόζιτου nitro bikes:

Προτάθηκε να μειωθεί στο μέγεθος του τεπόζιτου της NF, αλλά καταψηφίστηκε.

Οσο για το ταξίδι μου, αυτή τη φορά έγινε με μοτοσικλέτα/πλοίο, από Πάτρα προς Ancona. Η πίστα είναι μόλις 105 χλμ βόρεια της Ancona, οπότε προφανώς το ταξίδι ήταν απόλυτα ήσυχο και με ελάχιστο… στροφιλίκι! Δυστυχώς, τα πλοία πλέον αργούν συστηματικά, με αποτέλεσμα ενώ είχε προβλεπόμενη άφιξη στην Ancona, στις 10.30 το πρωί, έφτασε στις 12, οπότε κατέληξα να είμαι στην πίστα στις 2, χάνοντας 2 free practice.

Στην επιστροφή, ενώ είχε αναχώρηση 13.30, ήρθε στις 14.30 και έφυγε μια ώρα αργότερα. Αποφάσισα να κάνω την Εγνατία στην επιστροφή, αφού δεν την είχα ξαναοδηγήσει, συντομεύοντας και το χρόνο επιστροφής κατά 3-4 ώρες (το πλοίο θα έφτανε στην Πάτρα στις 5 με 5.30 το απόγευμα). Κατέβηκα στην Ηγουμενίτσα, φούλαρα καύσιμο και όρμησα (τρόπος του λέγειν με τη βαρυφορτωμένη GS!) στην Εγνατία. Ο δρόμος πολύ καλός όσον αφορά τη χάραξη και την πρόσφυση, έχει 2 φορές διόδια (1.40 νομίζω τη φορά) και στην Παναγιά βγήκα προς Καλαμπάκα. Το μόνο πρόβλημα της Εγνατίας είναι ότι μερικές στιγμές είναι… τρομακτική: Εχει τρελούς πλάγιους ανέμους που είναι ικανοί να σε στείλουν στη διπλανή λωρίδα, ιδίως στο κομμάτι με τα πολλά μικρά τούνελ και τις κοιλαδογέφυρες! Τρομακτικό!

Το συνολικό μου κόστος περιορίστηκε στα 750 ευρώ, με όλα μέσα (βενζίνες, διόδια, ξενοδοχεία, φαγητό, ανταλλακτικά κλπ).

Συνολικά χιλιόμετρα: 970 μόλις!

Εκανα και μικρές αγορές: Το χειμώνα θα ξαναδοκιμάσω για άλλη μια φορά να μετατρέψω το μηχανάκι σε Superbike, με μοτέρ 6.5Τ ή 5.5Τ. Για το σκοπό αυτό αγόρασα ένα ζευγάρι ζαντολάστιχα Roadies, στην πιο μαλακή γόμμα Pro).

Επίσης μια και ήμουν στα πιτς κάθε μέρα δίπλα του, αγόρασα από τον Σλοβάκο Hanzel Pavel (nitro) ένα σετ λεξαν για το μηχανάκι. Ο Hanzel έχει αντιγράψει το πρωτότυπο της ΤΤ, αλλά με μια σημαντική διαφορά: Εχει συμπεριλάβει και το κράνος και την «καμπούρα». Η τιμή του 25 ευρώ, μαζί με τη «μούρη» του fairing. Περισσότερα: www.hp-plasty.sk

Special thanks to: Emporiki Bank

Fanatix Greece

RC Ring

RC-Shop Larissa

MOTO Magazine

Team Xray Greece (You know who you are!!!!)

RCDevil.gr

 

Links:

Youtube playlist: http://www.youtube.com/playlist?list=PL22B09088D7529759

 

To video του τελικού μου (που έμεινα εκτός!)

Διαβάστε σχετικά:

One Response to “RC Bikes Words 2012 – DAY 4”

  1. Στη φωτό ο PF Chili… του δείχνουν πως είναι φτιαγμένα τα μηχανάκια Nitro, στον Τεχνικό έλεγχο.

Leave a Reply